Від 16 січня 2021 року
набула чинності стаття 30 закону «Про забезпечення функціонування української
мови як державної», тобто норми в сфері обслуговування споживачів.
Текст Закону:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Tex .
Він деталізував державний статус та вживання української мови в різних сферах життя: від бізнесу – і до освіти.
Зокрема, ВСІ надавачі
послуг незалежно від форми власності мають обслуговувати споживачів і надавати
інформацію про товари і послуги українською мовою.
Докладніше про це в нашій публікації від 7 грудня 2020 року:
http://jamaluddinliudmyla.blogspot.com/2020/12/16-2021.html .
Закон про мову
регламентує і, зокрема, сферу веб – послуг, яка керується «ЗАКОНОМ УКРАЇНИ ПРО
ЕЛЕКТРОННУ КОМЕРЦІЮ»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#Text .
Отже, які норми стосуються
саме суб’єктів електронної комерції?
Вже кілька днів, а саме 16.01.2021, мовою обслуговування споживачів є українська мова. УСІ ПІДПРИЄМСТВА всіх форм власності повинні обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари та послуги на веб-сайтах ДЕРЖАВНОЮ МОВОЮ, проте також дозволено, ДУБЛЮВАННЯ інформації будь-якою іноземною мово.
Отже, це означає, що
особа, яка розміщує інформацію для споживачів, має обов’язково надати її
українською мовою, та за бажанням продублювати іншою, наприклад, російською,
англійською, польською і т.д. У випадку, коли крім української мови, інформація
про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про
товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг
інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України "Про захист
прав споживачів".
Також це означає, ЩО І
ІНФОРМАЦІЯ ЯК НА РЕАЛЬНИХ, ТАК І НА ВЕБ - ЦІННИКАХ, В МЕНЮ, ІНСТРУКЦІЯ ДО ТОВАРУ МАЄ
БУТИ ВИКЛАДЕНА УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ.
Що стосується
обслуговування клієнта,то спілкування, В ТОМУ ЧИСЛІ ONLINE,
між персоналом і клієнтом, відбувається ТАКОЖ
на державній мові, крім тих випадків, коли на спілкуванні іноземною мовою
наполягає сам клієнт, наприклад, через приналежність до іншої національності,
або ж клієнт-іноземець.
Що до загальної
інформації на веб-сайті, то до 16.07.2022 вона може бути викладена на будь-якій
мові.
Надалі ж, Інтернет - представництва
(в тому числі веб-сайти, веб - сторінки в соціальних мережах) органів державної
влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій
державної і комунальної форм власності, засобів масової інформації,
зареєстрованих в Україні, а також суб’єктів господарювання, що реалізують
товари і послуги в Україні та зареєстровані в Україні, виконуються державною
мовою.
Поряд з версією
інтернет - представництв (у тому числі веб-сайтів, веб-сторінок у соціальних
мережах), виконаних державною мовою, можуть існувати версії іншими мовами.
Версія інтернет - представництва
державною мовою повинна мати не менше за обсягом та змістом інформації, ніж
іншомовні версії, та завантажуватись за замовчуванням для користувачів в
Україні.
Тобто за аналогією,
будь-які дописи та пости на веб-сайтах ЗМІ, а також, суб’єктів, які надають
послуги та реалізують товари, мають бути викладені українською мовою, та можуть
бути продубльовані будь-якою іншою. Тобто, це має означати, що сайти
спортклубів, дієтологів, будь-яких розважальних закладів перейдуть в
обов’язковому порядку на українську мову, проте для своїх споживачів та
користувачів іноземців, можуть продублювати будь-якою іноземною мовою.
Підсумувавши все вище
зазначене, з метою запобігання порушення законодавства в сфері функціонування
державної мови, власники веб-сайтів, які розміщують інформацію про товари та
послуги для споживачів, МАЮТЬ ОПУБЛІКУВАТИ ВСІ ДАНІ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ.
Джерело: юридичний
інтернет ресурс «ПРОТОКОЛ»
Коментарі
Дописати коментар