ЕЛЕКТРОННІ Е- ЛІКАРНЯНІ. КОЛИ ЧЕКАТИ І ЯК КОРИСТУВАТИСЬ?

 


З початку 2021 року планується повноцінний запуск цільової моделі по роботі з електронними лікарняними.

Запровадження таких лікарняних – це частина загального переходу української медицини на електронний документообіг.

Цей процес почався ще 2018 року, коли в Україні з’явилася система eHealth.

https://ehealth.gov.ua/    .

Тоді ж почалась розробка Електронного реєстру листків непрацездатності та відповідної законодавчої бази.

Що таке електронний лікарняний лист?

Електронний лікарняний, що підтверджує тимчасову непрацездатність, являє собою документ, зареєстрований в зазначеному МОЗ порядку під індивідуальним номером в спеціальному реєстрі, і є підставою для нарахування страхових виплат.

Порядок оформлення, видачі, реєстрації листка непрацездатності встановлено

ПОСТАНОВОЮ  КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 17 квітня 2019 р. № 328

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/328-2019-%D0%BF#Text     .

Дії лікаря з оформлення електронного лікарняного такі:

·        дані про випадок тимчасової втрати працездатності вносяться в спеціальний електронний реєстр (ЕРНЛ) за номером облікової картки платника податків - ідентифікаційним номером;

·        кожному зареєстрованому електронному лікарняному листку автоматично присвоюється індивідуальний номер;

·        лікарняний листок вважається виданим з моменту реєстрації внесеної інформації про тимчасову непрацездатність до Реєстру за цим номером;

·        після реєстрації лікарняного пацієнтові за бажанням можуть видати повідомлення про реєстрацію листка непрацездатності в паперовій формі (грубо кажучи, таким чином можна замінити електронний лікарняний на паперовий);

·        про видачу лікарняного пацієнту інформується Пенсійний фонд в той же день через Електронний кабінет на порталі електронних послуг такого фонду, за допомогою СМС;

·        повідомлення про видачу лікарняного автоматично направляється роботодавцю в електронний кабінет, оскільки він є страхувальником пацієнта.

Той  зможе перевірити електронний лікарняний своїх співробітників через цей  особистий електронний кабінет на веб порталі Пенсійного фонду.

Така перевірка відбувається за ідентифікаційним номером працівника. Слід зазначити, що для доступу в ЕРЛН і для перевірки листка непрацездатності оформленого в електронному вигляді, роботодавцю потрібно мати електронний підпис.

Вже зараз медустанови можуть видавати або електронний або паперовий лікарняний. При цьому, слід звернути увагу, що за своєю силою лікарняні і в паперовій і в електронній формі однакові.

Експерти кажуть, що оформлення електронних лікарняних буде зручним як для лікарів, так і для пацієнтів. Найперше воно мінімізує бюрократію, адже лікар більше не витрачатиме час на зайву паперову роботу, а пацієнт – на збір печаток по кабінетах.

 Крім того, пацієнт економитиме час, який раніше витрачав на зайвий візит до медзакладу після одужання.

Серед плюсів введення електронного листка непрацездатності є в тому числі, і економія грошей і інших витрат на виготовлення спеціальних бланків для лікарняних, зниження можливості підробити лікарняний( провернути цю аферу стане складніше, адже всі дії лікарів будуть автоматично фіксуватися в електронній системі), і  можливість закриття лікарняного в автоматичному режимі (без "погодження" багатьох лікарів).

На практиці ЗАГАЛЬНА СХЕМА ТАКА:

Як і раніше, для оформлення лікарняного пацієнт має звернутися до сімейного лікаря, який за потреби направить до профільних спеціалістів.

Людина звернулася до лікаря, лікар засвідчує, що людина дійсно тимчасово непрацездатна, формує медичний висновок, і, за допомогою спеціального вебінтерфейсу, відкриває електронний лист непрацездатності, заповняє дані щодо стану та діагнозу, встановлює  попередній термін лікарняного.

Після цього лікар має поставити свій електронний підпис, вказавши свою посаду, дату та час реєстрації даних пацієнта.

Підписаний цифровим підписом лікаря, лікарняний потрапляє  в єдиний реєстр, який  запустили на базі Пенсійного фонду України  на порталі Електронних Послуг

https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/Default    .

 У базу потрапляє інформація, яку зазвичай записують у паперовий лікарняний: ім’я пацієнта, стать, дата народження, ідентифікаційний код, місце роботи.

Далі іде перевірка  статусу застрахованої особи і, відповідно, в реєстрі на підставі цього висновку формується електронний листок непрацездатності. Після цього інформація про нього розміщується в електронному кабінеті застрахованої особи і в електронному кабінеті роботодавця для того, щоб вони могли розрахувати лікарняний.

Лікарняний автоматично потраплятиме до Фонду соціального страхування

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/index ,

 що має прискорити призначення страхових виплат. Такий лікарняний дозволяє автоматично створити заявку для ФСС, щоб бути врахованим в страховий стаж і в середній зарплаті.

Роботодавці зможуть переглянути інформацію про лікарняні своїх співробітників через особистий електронний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду.

Важливо знати,  що якщо пацієнт одужає у попередньо встановлений лікарем термін, лікарняний закриється автоматично без відвідування медзакладу.

 Якщо лікарняний потрібно буде подовжити, необхідно буде здійснити ще один візит до лікаря.

Поки лікарі виписуватимуть як електронні, так і паперові лікарняні і оплата електронного лікарняного нічим не буде відрізнятися від оплати паперового.


 

Джерело: сайт МОЗ України

https://moz.gov.ua/

Коментарі