ЯК ЗВЕРНУТИСЯ ДО ЛІКАРЯ, ЯКЩО НЕМАЄ ДЕКЛАРАЦІЇ?

 


В умовах карантину  в багатьох громадян виникає запитання  – чи можна звернутися до лікаря стосовно симптомів застуди у разі відсутності  укладеної декларації?

Якщо у людини з’явилися симптоми коронавірусу чи ГРВІ, Міністерство охорони здоров’я наполегливо радить не йти до лікарні, а звертатися до сімейного лікаря за телефоном. Якщо є ускладнення – викликати «швидку».

Втім, значна частина українців досі не уклала декларації із сімейним лікарем.  Тому в Міністерстві повідомляють, що у такому разі слід зателефонувати до реєстратури будь-якої поліклініки та поцікавитися, у кого з лікарів ще є місця на підпис декларації. При цьому  прописка не відіграє жодної ролі, адже пацієнт більше не прив’язаний до місця офіційної реєстрації.

Багато медичних  закладів на час карантину допускають укладання декларації дистанційно з тим, щоб після зняття обмежень одразу прийти і підписати документ.

Щоб дізнатися, чи доступна така функція  в обраному  медичному закладі, треба зателефонувати до реєстратури. Номер телефону реєстратури потрібної поліклініки можна знайти на сайті Helsi.me :

https://helsi.me/

Відтак українські медики мають повне право не приймати людей, з якими не укладена декларація, адже на цю процедуру держава виділяла цілих два роки.

Виняток – екстрені ситуації, коли  йдеться про порятунок життя, зокрема, про підозру на коронавірусну інфекцію.

Тому якщо людина звертається з невідкладним станом, її всюди приймають і без декларації. Але прояви ГРВІ  – це не невідкладний стан. Так само оформлення документів – лікарняних, довідок відбувається  лише  за декларацією, бо вона – «точка входу» в медичну систему.

 

Також у Міністерстві радять: якщо різке погіршення стану трапилося вдома, краще одразу викликати «швидку» за коротким номером 103, а не гаяти часу на походи до поліклініки.

Проте зараз швидка допомога приїжджає на виклики, тільки якщо є серйозні симптоми, як-от порушене дихання або висока температура, яка не збивається. Але ж так чи інакше громадянин отримає кваліфіковану консультацію  по телефону.

З будь-яких питань щодо розповсюдження коронавірусної інфекції в Україні слід звертатися на гарячу лінію МОЗ за телефоном 0 800 505 201,

 до Центру громадського здоров’я за номером +38 044 425 43 54.

Також можна подзвонити на Урядовий контакт-центр за номером 1545, 

або на  «гарячу» телефонну лінію у Чернігівській області – 0 800 50 70 70, що працює на базі Обласного центру громадського здоров’я.

Джерело: сайт МОЗ України

     https://moz.gov.ua/article/reform-plan/jak-ukrainci-obiratimut-terapevtiv-pediatriv-i-simejnih-likariv

 




 

 

Коментарі