Депутати Верховної Ради
України ухвалили
у першому читанні два важливі законопроекти: про зменшення акцизів на імпортні
авто та посилення контролю за так званими «євробляхами». Ці довгоочікувані
закони мають стати компромісом між владою та власниками автівок на єврономерах
і нарешті врегулювати проблему.
У
чому полягають зміни і скільки буде коштувати розмитнення авто з іноземною
реєстрацією?
Запропоновані
законопроекти повинні стати компромісним рішенням для всіх.
Закони
№8487 і №8488
– це зміни до митного та
податкового кодексів. Вони передбачають зниження акцизу на імпортні автомобілі
та скасування вимоги щодо екологічного стандарту «Євро-5». Водночас суттєво
посилюють контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням автомобілів
з іноземною реєстрацією.
Автори законопроекту
запевняють, що завдяки новій системі розрахунку акцизний податок буде значно
меншим за нинішній, і головним чином залежатиме від віку авто. Це стимулюватиме
українців купувати новіші автомобілі.
Скільки
заплатять власники авто?
Відповідно до нових
правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою
формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном складатиме 50 євро, для
авто на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій
ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.
Наприклад, оформлення
авто 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см³ коштуватиме 560
євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро)
Для авто з дизельним
двигуном об’ємом 2000 см³ і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро.
(75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро)
Відповідальність
за порушення
Звичайно, власники
«євроблях» на свій страх і ризик можуть далі їздити на нерозмитнених авто. Але
важливо знати, що після остаточного ухвалення законів, поліцейські отримають
більше повноважень щодо перевірки законності перебування авто з іноземною реєстрацією
в Україні.
Автори закону запевняють,
що посилення контролю – це у жодному разі не «полювання на відьом», а вимушений
захід для вирішення ситуації. Навала «євроблях» сягнула такої критичної точки,
що водіям пропонують два шляхи: або легалізувати авто, сплативши необхідні
мита, або позбутись такої автівки.
Новий закон передбачає
чіткі правила взаємодії Державної прикордонної служби і Національної поліції. Митники передаватимуть
правоохоронним органам інформацію про порушення термінів транзиту, а
поліцейські пильніше відслідковувати такі авто і виписуватимуть штрафи. До
речі, без їхньої сплати прикордонники не випускатимуть автівки за кордон.
Так, наприклад, за один
день прострочення транзиту авто з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні
– вже 850 грн. Місяць порушення митних правил обійдеться у 170 тисяч грн штрафу
або навіть може закінчитися конфіскацією транспортного засобу за рішенням суду.
Окремо передбачені
санкції за здійснення на такому авто підприємницької діяльності, зокрема,
роботу у службі таксі. Оскільки нерозмитнені машини заборонено використовувати
для отримання доходу, водій заплатить ще один штраф обсягом у 34 тисячі
гривень.
Коментарі
Дописати коментар