КОНФЛІКТ З АВІАПЕРЕВІЗНИКОМ. ЩО РОБИТИ?





 Валізи спаковані, паспорти з візами на руках, реєстрація на рейс пройдена, безліч час, щоб дістатися до аеропорту, до омріяної відпустки рукою подати, аж раптом… ЗАТРИМКА РЕЙСУ. РЕЙС СКАСОВАНО. НА БОРТУ НЕМАЄ МІСЦЬ. Відпустка зруйнована, навіть не почавшись.

 На щастя, ви можете одержати компенсацію від авіакомпанії, і хоча це не може замінити зіпсований відпочинок, принаймні, ви повернете собі гроші.

 Так, згідно ч.16. ст.100 Повітряного кодексу України «Пасажир має право на компенсацію від авіаперевізника і надання допомоги у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки рейсу, зниження класу обслуговування пасажиру в порядку, встановленому цим Кодексом, авіаційними правилами України та міжнародними договорами України».
 Як зазначено у ч. 1 ст. 105 Повітряного кодексу України, у разі скасування рейсу пасажирам має бути запропоновано обслуговування відповідно до частини другої статті 104 цього Кодексу та компенсацію відповідно до частин п'ятої і шостої статті 104 цього Кодексу.

Пасажир має право на компенсацію, якщо його не поінформовано про скасування рейсу: щонайменше за два тижні до запланованого часу відправлення;
·        у період не більше ніж за два тижні і не менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення та запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за дві години до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через чотири години після запланованого часу прибуття;
·        менше ніж за сім днів до запланованого часу відправлення та запропоновано зміну маршруту, що дасть змогу вирушити з пункту відправлення не пізніше ніж за годину до запланованого часу відправлення та прибути у кінцевий пункт призначення не пізніше ніж через дві години після запланованого часу прибуття.

Відповідно до ч.5 ст. 104 Повітряного кодексу України, якщо пасажирам відмовлено у перевезенні проти їхньої волі, перевізник має виплатити їм компенсацію у таких розмірах:

·        250 євро - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;

·        400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;

·        600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

Як одержати відшкодування?

Існує два способи звернення по компенсацію у разі скасування чи затримки рейсу чи відсутності місць у літаку. Ви можете зробити це самостійно або звернутися по допомогу до осіб, які можуть владнати це питання за вас.
 Якщо ви обрали перший варіант, до авіакомпанії потрібно подати претензію (відповідні форми та данні можна знайти на таких сайтах, як CAA).


 Якщо ви бажаєте перекласти свій клопіт на інших, до ваших послуг багато зручних сайтів, які допоможуть правильно організувати весь процес. Більшість таких компаній працюють за принципом «не виграв – не заплатив», однак у разі виграшу вам доведеться сплатити гонорар плюс відсоток від компенсаційної виплати.
 Можливо, не всі знають, що одержати відшкодування за рейси можна протягом трьох років від дня польоту, тому такі компанії пропонують безкоштовний інструмент сканер вхідної пошти, який допоможе встановити суму заборгованості перед вами авіакомпаній. З вашим дозволом сканер знаходить номери підтвердження бронювання у ваших листах і вираховує суму можливої виплати. Якщо ви погоджуєтеся з розрахунком, ви можете перейти до процесу подання претензії. Якщо ви не хочете починати суперечку – не страшно, нічого платити не потрібно.
 До речі… Якщо ви хочете дізнатися заздалегідь, чого можна чекати у разі незапланованих форс-мажорів під час наступної подорожі, сторінка такої компанії покаже вам найактуальніший рейтинг найбільших авіакомпаній на підставі таких показників, як якість, сервіс, дотримання графіку та розгляд претензій.

Погоджуватися на інший рейс чи ні?

 Часом не всі люди потрапляють на рейс, тому, щоб уникнути можливих порожніх місць на борту, авіакомпанії часто бронюють більше місць, ніж є насправді. Проблема в тому, що інколи на посадку прибувають усі пасажири. У такому разі «зайвих» пасажирів пересаджують на інший рейс, але перш ніж зробити це примусово, пасажирів питають, чи не хоче хтось зголоситись на пересадку добровільно. Перш ніж погоджуватися на добровільну пересадку, зауважте наступні моменти:
·        Часом примусова компенсація вигідніша за добровільну (хоча інколи це передбачає найближчий рейс, трансфер у разі зміни аеропорту чи повне грошове відшкодування). Ви завжди можете вимагати більшого відшкодування, якщо ви не задоволені умовами
·        Що станеться, якщо ви не потрапите на запропонований вам інший рейс?
·        Чи будуть відшкодовані ваші витрати на проживання та інші витрати, якщо ви полетите рейсом наступного дня?
·        Спитайте, чи надається відшкодування одразу, а також дізнайтеся, чи потрібні якісь документи для його одержання (також перевірте, чи існують якісь обмеження в цьому питанні!)

Винятки з правил!

 У разі “надзвичайних обставин” відшкодування не надається. На щастя, воєнні дії, серйозні політичні заворушення та стихійні лиха трапляються не часто. Ще один виняток з правил: якщо вас повідомили про скасування рейсу за два тижні до дати відльоту або якщо вам запропонували альтернативний рейс з тим самим маршрутом і подібним графіком (що відправляється менш ніж за 2 години до запланованого часу відльоту і прибуває менш ніж за 4 години після запланованого часу прильоту). При цьому ви можете вимагати повернення всієї суми (або лише її невикористаної частини), альтернативний транспорт до вашого місця призначення за першої нагоди або бронювання на інший день на ваш вибір.

Посадка проведена, але літак не злітає

Чекати на злітній смузі на виліт годинами також не весело. На щастя, в ЄС і США діють обмеження щодо того, скільки пасажири можуть обходитися без їжі, води і туалету, а також скільки часу їх можуть тримати у літаку.

ЄС

У ЄС, якщо ваш літак залишається на злітній смузі більше 1 години, ви можете вимагати увімкнення кондиціонера, використання туалету та воду. Якщо виліт затримується більш ніж на 5 годин після посадки, ви маєте право покинути літак. При цьому діють правила щодо відшкодування.

США

У США діє чотиригодинне обмеження очікування на злітній смузі для міжнародних рейсів і 3-годинне обмеження для внутрішніх рейсів. Винятком з цього правила є неможливість літака під’їхати до виходу з міркувань безпеки (це саме стосується і ЄС). Однак авіакомпанії повинні надати їжу та воду через дві години очікування, а також працюючі туалети та необхідну медичну допомогу.

Туристичний страховий поліс і кредитні картки

Різні неприємні ситуації з рейсами можуть входити до умов вашого страхового покриття та/або кредитних карток. Багато банків пропонують програми захисту ваших інтересів разом з кредитними картками. Перед бронюванням обов’язково дізнайтеся інформацію у вашого банку та страхової компанії!

Мої рейси були застраховані – які я маю права?

Ви застраховані згідно з положенням від 1992 року щодо проблем з пакетними турами (якщо ви перебуваєте на території ЄС). Фактично, якщо вашу поїздку скасовано, ви можете:
  • ·        Прийняти альтернативну поїздку подібної або кращої якості
  • ·        Прийняти альтернативну поїздку нижчої якості і вимагати повернення різниці у витратах
  • ·        Скасувати поїздку і одержати гроші назад


 Що й казати, сподіваємось, вам ніколи це не знадобиться, але якщо вже виникли проблеми,  користуйтесь вашими законними правами, вимагайте від авіаперевізника сплатити на Вашу користь компенсацію.




Джерело: http://protokol.com.ua/



Коментарі