У Міністерстві освіти і науки розробили нову модель оцінювання в перших
класах і надіслали її в школи, що пілотують новий Стандарт початкової освіти.
Ця модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, що дозволяє оцінити
насамперед процес навчання, а не результат (тобто кількість помилок), а також
поступ кожного учня. Зокрема, за запропонованим зразком Свідоцтва досягнень :
учителі оцінюватимуть, як активно дитина працювала на уроці, чи була
допитливою, чи добре співпрацювала з іншими тощо.
Навіщо потрібне нове оцінювання?
З 2018/2019 навчального року всі перші класи працюватимуть за
компетентнісним навчанням. Згодом так навчатиметься вся початкова школа. Це
означає, що учні замість запам’ятовування інформації (самоціль) опановуватимуть
компетентності (навчання через практику і тому, що знадобиться в житті). Таке
навчання передбачає не лише опанування академічних знань (з математики, мов,
природничих наук тощо), а й так званих соціальних компетентностей (уміння
працювати в команді, вирішувати складні проблеми, пропонувати нові ідеї тощо).
Якщо академічну частину компетентностей у школах уміють оцінювати, то
соціальну – ні. До того ж, академічна частина переважно оцінюється через призму
кількості помилок, хоча на оцінювання мають впливати і, наприклад, обсяг
докладених зусиль і прагнення учня. Тому для українських шкіл розробили нову
модель оцінювання.
Документ уже надіслали для апробування в школи, які пілотують новий
Стандарт початкової освіти. За результатами оцінювання в цих класах і
зворотного зв’язку від учителів, Міністерство внесе корективи і надасть нову
форму оцінювання всім першим класам для 2018/2019 навчального року.
«Цим ми наближаємось до того, як
має виглядати оцінювання у початковій школі. Завдання такого оцінювання –
розкрити потенціал кожної дитини, підтримати її і надихнути навчатися далі. Ми
також виставили зразок свідоцтва на сайті МОН, щоб отримати зворотний зв’язок,
доопрацювати документ, розширити методичні рекомендації і дати всім українським
школам до 1 вересня, щоб оцінювання в Новій українській школі справді
відбувалося по-новому. Якщо ж якась школа, яка не пілотує стандарт, хоче
скористатися такою формою зворотного зв’язку вже зараз – вони можуть це
зробити, взявши зразок свідоцтва і методичні рекомендації з сайту МОН», – зазначила Міністр
освіти і науки Лілія Гриневич.
Міністр додала, що в Новій українській школі хочуть відмовитися від слова
«табель».
«Бо значення слова табель – це
відомість або список. А школа має надавати учневі і батькам розгорнуту
характеристику про досягнення дитини, так як наведено в зразку свідоцтва для
1-го класу», – сказала Лілія
Гриневич.
Читайте детальніше про нову модель оцінювання в роз’ясненні.
Джерело: сайт Міністерства освіти і науки України
Коментарі
Дописати коментар